Story Of My Life

i'm ABU ALI. a typical nerd who has obviously nothing to do with his life. MALAYSIA is where i live. i love photography and blogger is my life. my blog may be simply about my own life story, fashion, photography and especially things that i like. i like making people smile and i enjoy surfing the net.

LANGIT GELAP KEMBALI BERSINAR

semua bermula disini.. ok aku cerita erk.. pada tanggal 7 jan 2010, JOE (bukan nama sebenar) telah telefon aku..

joe: woi ang dok mna?
aku: aku ada kat umah sewa la.. awat?
joe: ang nk ikot kami x malam ni.. kami nk p nih..
aku: woi nk ikot la.. tp aku border x dak..cm na?
joe: ang p wat la ni.. st g tutup plak..
aku: ha ok2..

start ari 2 la aku mengenali dunia sandiwara ini.. dunia yg penuh dengan maksiat. kira macam syurga dunia la.. syurga dunia yg salah disisi agama.. erkk.. ngantuk plak.. esok la sambung plak ok.. selamat malam..


erkk x tau nk sambung mcm mna la plak.. adess.. ok cm ni.. mula2 p biasa la wat market.. awek mai dok terhegeh-hegeh wat x layan.. mmber2 aku yg len semua ada dah sowg satu.. market aku masa 2 tinggi lagi.. haha.. lepas tu ari kedua, ketiga, keempat, last2 aku tumbang jugak.. ada sowg awek tu bekenan kat aku.. aku pown rasa nk ON ja sbb ble tahan gak..hihi mula pada situ la kami berkenalan.. nama dya ATAK tp aku panggil syg jewk.. kih3..

masa kenal2 first time tu pown kami da bertukar-tukar no tipon.. tangkap gambar sama2.. sejak 2 la aku jd makin gila kat dya.. cuba bayang mcm mna x gila.. balik mai malaysia ja dya kol.. aku untung dapat dya sbb dya ble SPEAKING.. dekat nk malam jewk dya kol.. mmg kacau pala la owg kata.. haa.. yg 2 wat nk p hari2..

bila dah makin rapat cm 2 hati ni mula la da rasa lain.. orang panggil CINTA la kowt.. aku ni da la x penah bercinta.. sbb 2 bila dah ada feel cm 2 aku da mula rasa lain.. rasa bahagia sngat bila aku bersama dya.. masa dya pegang tangan..peluk.. cium.. waa tak boleh lupa saat bahagia tu.. best sangat2..

makin lama makin sayang.. bercinta punya bercinta.. bermula la kisah baru.. pada satu malam ni.. setelah kira2 sebulan saling sayang menyayangi..cinta dan dicintai.. bermula lah kisah baru yg x pernah aku lalui.. dya suruh aku BOOking dya.. kira bawa dya tidur bersama-sama dengan aku..

ok dah booking.. apa lagi.. hihi.. saling mencurah kasih dan sayang la aku ngan dya.. memang sngat best..mcm ni la kowt kalau suami dan isteri.. selepas selesai semua bermula la benda yg menyedihkan ni..

dya pandang aku.. aku dengan muka letih pown pandang la dya balik.. tiba2 air mata dya mengalir.. waa dya menangis.. so aku tnya la eh sal apa ni.. dya senyap.. mcm2 la aku tnya.. last2 dya bersuara.. dya kata sayang aku..cinta aku.. tapi....... dya x berani nk bgtau.. aku kata la yew tau2..i love u too.. aku kata dya cm 2 makin sakan plak air mata dya kluar.. terharu aku.. haha..

dya bersuara semula yg buat aku plak rasa nak menangis.. dya kata dya sayang aku, cinta aku, dan kalau boleh dya nk stay ngan aku.. TAPI dya kata semua 2 x mungkin berlaku.. sebab dya dah ada LELAKI lain kt luar sana.. yg menjaga dya.. kira mcm suami dya la kowt.. dan telah memiliki anak..

GILA masa 2 aku senyap terus.. rasa mcm sedih sngat2 bila dya kata cm 2.. yg x tahan air mata aku plak mengalir.. terkejut aku.. sepanjang hidup x pernah menangis kerana pempuan.. tp dengan dya ni aku x ble tahan dah.. kluar la air mata yg tersngat sedih ni..

yg bestnya dia tengok aku menangis dya lagi menangis teruk.. erkk.. apa lagi aku cuba pujuk la..wat mcm x da papa.. aku kata its ok.. mai pen rai.. aku wat2 boleh terima apa yg dya kata 2.. padahal dalam hati ni erhh pedih kowt.. bercinta punya bercinta last2 jd cm ni..

aku peluk2 dya.. aku cium2 dya.. pujuk dya balik la.. pas 2 dya kata dya kena balik.. laki dya tunggu kat umah.. aku pown wat mcm x da apa2 la.. ok2.. aku suruh dya balik.. aku ambek baju2 dya aku pakaikan kat dya..

ok da siap semua.. aku cium dya sekali lagi dan buat terakhir la bg aku.. dya peluk aku.. pas 2 salam..dya pown blah.. terduduk aku dalam bilik sowg2.. kepala otak da mcm gila.. mcm ni la kowt bila owg dok kata putus cinta..haha aku pown da merasainya.. memang pedih.. dulu aku dok kata dok wat teruk apa depa ni.. putus cinta cari yg baru je la apa nak susah..haha

last2 aku plak yg mengalami sendiri..rupanya bukan org selalu buat terukk.. tapi memang menyedihkan bila putus cinta ni.. patot la sampai ada org bunuh diri la sbb cinta.. rupanya sebegini.. nasib aku masih waras masa 2, lau tak aku pown bunuh diri gak..haha..

tu la pengalaman suka duka aku.. lepas dari 2 aku mula slow balik.. terus da x da mood nk bercinta lagi..tambah2 dengan pempuan THAI.. tp club tetap p.. masih lagi gila.. sehari ja sedih.. mai malam 2 ok balik.. sambung enjoy..

ok bila dah rasa semua mula la dah naik bosan ngan semua ni.. aku pown rasa puas dah dengan apa yg dilalui ni., terus dalam pala otak berpikir sudah tiba masakah untuk aku BERUBAH?

ok DUIT....

pasal duit jgn cerita la..yg x tahan 2 masa kat sana kan perasan sngat.. nk duit ok bg.. nk lagi ok kita bg..nk beli air ok nah ambek.. aku open haa ok aku open..nah ambek.. balik mai malaysia ja baru terpikir..aduh duit abis banyak gila..haha

sedar x sedar da banyak abis duit..tp x pa keseronokan, kebebasan, kepuasan dan mcm2 lagi la.. sanggup menghabiskan wang ringgit bagi keseronokan dunia.. duit keja kluar ja.. masuk x pown.. bila aku da makin pokai baru la rasa da malas nk p.. baru la terpikir membazir la apa2 la.. bnyak kowt duit abis..

TEKAD.. mulalah aku tekad nk berubah.. nk meninggalkan syurga dunia ni.. mula2 agak susah la.. azam tu azam dah... kata ok mlm ni last..esok aku x mau mai dah.. tp susah.. kepala ni tetap pikir sana.. rasa kalau boleh nk stay sana ja.. rasa macam malaysia dah x da apa2 bg aku masa 2..

KAWAN2.. huh kawan2 aku pown still ajak aku lagi..aku ni da la jenis mudah terpengaruh.. jd p lagi.. tp bila disana rasa boring jugak..maklum la semua da lalui..hihi.. ok mlm ni last aku berazam lagi.

YAHH.. kawan aku ajak p aku bgtau teruih aku kata weh x da duit.. ok selamat.. ari berikutnya dya ajak lagi.. aku pown berterus terang kata aku dah x p dah kowt lepas ni.. aku kata nk BERUBAH..

KAH3.. kena gelak la aku.. member2 aku semua dok gelak..berubah konon.. TAPI aku endahkan semua 2, aku pegang pada azam aku..nk tinggalkan semua ni.. aku mula dah tak beberapa rapat dengan kawan2 aku tu.. aku mula hidup baru..

HAAAA..aku berkawan plak dengan geng2 on9 facebook.. lepak2 main gitar.. sembang2.. macam ni ja buat aku lupa akan DISANA.. dah ada aktiviti lain senang la..

TERBAIK.. sekarang aku da kembali normal.. tak lagi tersesat mcm sebelum2 ni.. semua yg buruk2 tu kira pengalaman saja la.. dan aku tak akan kembali terpesong mcm 2 lagi.. tu AZAM aku..

HMM ok lah.. makin x da mood nk taip lagi.. kira yang 2 ja la aku alami buat masa ni.. taip banyak2 pown merapu ja lebih... yg pasti aku sekarang da kembali NORMAL.. bersyukur sngat..

ERKK takot plak nk post benda ni.. takot sat g orang anggap aku bukan2.. bapa lama dah ni simpan dalam draft.. hurmm

OK la..niat aku x da apa2 selain nk kongsi cerita jewk.. yg mana rasa baik kita ambek dan yg buruk kita buang jauh2.. jadilah kita sebagai insan yg BERGUNA pada keluarga dan masyarakat..

BERANI.. memberanikan diri aku post benda ni :)

wuuhuuuuuuuuuuuuuuuuu DONE

No comments:

Post a Comment