Story Of My Life

i'm ABU ALI. a typical nerd who has obviously nothing to do with his life. MALAYSIA is where i live. i love photography and blogger is my life. my blog may be simply about my own life story, fashion, photography and especially things that i like. i like making people smile and i enjoy surfing the net.

Duit Oh duit

Laju ja duit abis.. KAya sat ja sejak lani.. Sejak2 mengenali berbagai-bagai ni.. grrr susah-susah dahulu senang-senang kemudian mcm x da ja pepatah ni dalam diari hidup aku.. pantang senang ja kira nak bersenang-lenang.. Bila da susah baru la mula berfikir.. Kenapa la masa senang aku x fikir semua ni... Hah !! terajak perahu ble diundur... So skang terima je la.. Pandai buat pandai tanggung.. hidup la aku susah2 kemudian.. So HARAPAN harap2 aku ble ubah perangai boros bersenang dahulu ni.. Berubah yay Berubah.. Kena usaha x ble nk berazam saja.. Ok aku usaha.. Usaha merubah diri yang baik ni kepada yang lebih baik.. Ekeke baik ke.. Enough !!!

"Ya Allah, sesungguhnya kuberlindung dengan-Mu daripada duka dan kesedihan, kuberlindung dengan-Mu daripada lemah dan malas, kuberlindung dengan-Mu daripada hidup dirundung hutang dan penindasan"

"Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu".

No comments:

Post a Comment